www.svedsketanky.cz http://mailout.svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
AW 55-50/51 SN http://mailout.svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=67&t=1329 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Ortový [ ned 10. dub 2011 8:42:48 ] | |||
Předmět příspěvku: | AW 55-50/51 SN | |||
Ahojte. Keďže ma čakala výmena oleja v prevodovke,tak som začal zháňať informácie čo tam naliať,ako správne odmerať hladinu oleja a postup výmeny.Chcem sa s Vami podeliť o info,ktoré som našiel. 1. Čo tam naliať ? Do tohto typu automatickej prevodovky,ktorú vyrába japonský Aisin-Warner,patrí len a len buď prevodový olej Volvo alebo olej od Mobilu.Ešte viem o jednej značke (Amsoil),ktorá robí ATF 3309,ale na ten som v našich končinách nenarazil.Cenový rozdiel medzi origo Volvo olejom a Mobilom je jasný,takže som kúpil Mobil,cena na olejpošte za 15 l je 154,20 €.Doprava zadarmo,druhý pracovný deň od objednania bol olej doma.Osobne si myslím,že Volvo ponúka ten istý olej,ako Mobil,len ho prebalí a dá si vyššiu cenu,kvalitatívne sú rovnaké. 2. Ako správne odmerať hladinu oleja v tejto prevodovke ? Olej sa merá pri spustenom motore mierkou,ktorá je z prednej strany prevodovky.Pri studenom oleji odčítavame na stupnici "cold" , pri zohriatom motore na stupnici "hot" .Rozdiel medzi min a max je 0,25l,náplň je 7,1l oleja. 3. Ako na to? Zdemontujeme spodný ochranný kryt motora a spodný plastový kryt chladičov.Vypustíme olej zo spodu prevodovky výpustným šróbom a zotrieme z neho prípadné kovové špony.Upozorňujem na dodržiavanie maximálnej možnej čistoty,do prevodovky sa nesmie dostať žiadna špina,vlákna handričiek a pod.Zaskrutkujeme výpustnú skrutku späť.Dolejeme vypustené množstvo oleja.Zhodíme hadicu,ktorá vedie do chladiča prevodového oleja,nasadíme miesto nej priesvitnú hadicu,ktorej druhý koniec vyvedieme do vhodnej nádoby a spustením motora "vytlačíme" z prevodovky približne 2l oleja,čo trvá tak odhadom 10-15 s.Dolejeme cez otvor pre mierku vypustené množstvo oleja.Takto postupujeme,pokial nám z prevodovky nevyteká olej približnej kvality,ako nalievame.Taký čistý nebude nikdy,časť oleja ostáva na stenách almary a v kanálikoch.Pri obsahu oleja v prevodovke 7,1l to vychádza na nejakých 14 litríkov nového oleja.Keď nám ide relatívne čistý olej pri vypúšťaní,meriame hladinu,a to tak,že spustíme motor a voličom prebehneme všetky polohy (P,R,N,D),v každej ostaneme tak 10s,na volnobeh.Dolejeme olej,znova meriame hladinu.Tak postupujeme,pokial hladina nebude v medziach "cold".Založíme spodné kryty,auto prebehneme,zahrejeme,potom znovu meriame hladinu oleja,teraz odčítavame na ryskách "hot".Poprípade dolejeme.Oleja nesmie byť ani málo alebo vela,musí byť akurát v tolerancii mierky. Info som čerpal z Vidy,z CZ fóra,od Martinopla zo Švédskych tankov,čím mu týmto ďakujem za perfektne odvedenú prácu. Zaujímavé linky: http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?t=5668 http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... _3309.aspx http://www.freewebs.com/howardsvolvos/ Chcem upozorniť na ten posledný link,sú tam fakt poučné veci a postupy,foto a odkazy ohladne Volva. Ak som niečo doplietol alebo zabudol,prosím opravte ma,alebo doplňte. Vlasto.
|
Autor: | Peťo [ ned 10. dub 2011 12:46:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AW 55-50/51 SN |
Ďakujeme Ortový. K postu čo si sa pýtal, pánovi som doporučil vymenit olej, preplachnut motor, vymenit vs filtre vratane palivoveho a zacat pouzivat VIF. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |